‘Elegance never fades’ is de filosofie van IBANA sinds 2007. Hun visie heeft geleid tot diverse collecties met leer, gebreide kleding, nepbont en bontartikelen. De rijke materialen die IBANA gebruikt voor haar collecties zorgen ervoor dat alle items aanvoelen als een tweede huid. Elk item heeft zijn eigen verhaal, waardoor de collectie toegankelijk is voor mensen van alle leeftijden en voor alle gelegenheden. Een fenomeen waarnaar IBANA verwijst als ‘een verzameling momenten’. IBANA versterkt dat gevoel van elegantie, kracht en natuurlijke schoonheid waar elke vrouw naar hunkert wanneer ze haar favoriete outfit draagt. De collecties van IBANA zijn ontworpen door vrouwen, voor vrouwen; dat is iets dat door elke vezel van de kledingstukken ademt. Het merk levert grote inspanningen om de kwaliteit van zijn ontwerpen, materialen en accessoires te waarborge

 `IBANA has a silhouette that fits my body perfectly in cobination with femininity,
this is really somthing that suit my own style.´

Moderniteit en traditioneel vakmanschap komen samen in een steeds evoluerend gesprek bij Rabens Saloner. Opgericht in 2007 door creatief directeur Birgitte Raben, is het huis synoniem geworden met eigentijdse, lome elegantie ondergedompeld in wervelingen en spatten van kleur. Met een ontwerpteam in Kopenhagen en een buitenpost op Bali waar Birgitte zes maanden per jaar doorbrengt, legt Rabens Saloner een avontuurlijk eclecticisme vast, doordrenkt met een sensuele rock-‘n-roll-geest.

Ontwerpstudio, een unieke locatie
Het creatieve proces vindt plaats in de ontwerpstudio in de Van Nelle Fabriek, de monumentale architectonische plek in Rotterdam, voor bedrijven actief in cultuur en design. Deze locatie biedt onderdak aan meer dan 80 grote en kleine ondernemers en tal van internationale congressen en netwerkevenementen. Een uniek ruim pand met veel lichtinval. Het heeft een tastbare aanwezigheid van de moderne industrie van het begin van de 20e eeuw. Van 1931 tot midden jaren negentig produceerde de fabriek koffie, thee en tabak.

In 1998 nam een ​​groep enthousiaste investeerders het initiatief tot een ambitieuze verbouwing en halverwege 2000 stond “onze” van Nelle Fabriek klaar om te starten in een nieuwe functie. In 2014 is de van Nelle Fabriek op de Unesco Werelderfgoedlijst geplaatst.

De creatieve geest achter Dutchess
Designer Gwen van den Assem, geboren in Sydney, Australië, uit een Nederlandse creatieve familie. Na zijn afstuderen aan de Kunstacademie St. Joost in Breda, Nederland, werkte Gwen voor verschillende merken en stylingbureaus. Sinds 2005 is zij de eigenaresse en ontwerpster van Dutchess. De ontwerpstudio is gevestigd in de bekende “van Nelle Fabriek” in Rotterdam, ooit een fabriek van koffie, thee en tabak.

GAI + LISVA

Adem in en voel het Scandinavische gevoel van zijn. 

Adem in en voel de zoute lucht van de kustlijn in je longen.
Haal gewoon adem. Wees gewoon wie je bent.
Vind uw gevoel van rust en duik verder in de levensstijl die de hartslag van GAI + LISVA is: sensueel, eenvoudig, Scandinavisch, natuurlijk en kalm. Wij ontwerpen om u een stap verder te brengen in de richting van dat gevoel, zodat u zich thuis voelt in uw lichaam en bij uw stylingkeuzes. We creëren eenvoud en elegantie in elke stijl, door werkkleding en huiskleding, gymkleding en kantoorkleding met elkaar te verbinden. Want uiteindelijk ben jij het enige dat voor ons van belang is. 

Klassiekers

Het begon met een prachtig oud herenhuis in Aarhus Denemarken met de naam LISVA: een gebouw met klassieke details en stijl die doet denken aan vroegere grootsheid. En met de stylingkeuzes van onze grootmoeder wiens gevoel voor eenvoud en charme nog steeds aanwezig is in elke keuze die we maken. Van daaruit ontwikkelden onze klassieke stijlen zich, en sindsdien zijn ze bij ons – aangezien ware eenvoud nooit uit de mode raakt, en onze collectie klassiekers, van de beste T-shirts tot het zachtste ondergoed, geeft je de vrijheid om op je gemak te zijn met jezelf.

Materialen

We kiezen onze materialen met de grootste zorg: linnen, katoen en gerecyclede kwaliteiten die zacht aanvoelen en lang meegaan. Hergebruikte garens en gerecycled kasjmier van kleine Noord-Italiaanse producties. Handgebreide truien gemaakt door vrouwen in Bolivia van lokale garens in kleine bulk, biologisch katoen en stijlen die zijn gemaakt om de laatste stukken stof te gebruiken bij elke productie. Yogakleding gemaakt van plastic en omgezet in ademende zachte vezels die je bewegingen ondersteunen. 

We weten dat we nog niet perfect zijn. In plaats daarvan streven we ernaar om het nog beter te doen, om kwaliteit te combineren met een bewustzijn in de wetenschap dat elk stuk stof, elke bol garen van waarde is en moet worden gekoesterd.

In de herfst van 2000 veranderde het landschap van premium denim voor altijd. 7 For All Mankind, geboren in Los Angeles, Californië, was het eerste bedrijf dat premium denim op schaal bracht, waarmee LA op de kaart werd gezet als de mode-autoriteit van de westkust. 7 For All Mankind kreeg al snel een directe aanhang vanwege het innovatieve gebruik van stoffen, pasvorm en afwerkingen in denim. Het merk, dat vaak ‘Sevens’ wordt genoemd, is niet alleen een begrip geworden, maar ook een favoriet onder de Hollywood-elite, mode-editors en stylisten. Onze jeans sierden de lichamen van opmerkelijke vrouwelijke beroemdheden, waaronder Emma Stone, Kim Kardashian, Jennifer Lawrence, Kristen Stewart, Jessica Alba en Kate Bosworth. Mannelijke celebrity-fans zijn onder meer Ashton Kutcher, Ryan Reynolds en Prince Harry. Tegenwoordig is 7 For All Mankind een internationaal merk met winkellocaties in Amerika, Europa, Azië en het Midden-Oosten. Naast onze eigen fysieke winkels en website, wordt het merk verkocht in luxe warenhuizen en exclusieve boetieks over de hele wereld. 7 For All Mankind blijft de leider in premium denim en blijft de industrienormen naar een nieuw niveau tillen door een hybride merk van mode en innovatie te zijn.

Het verhaal begint in 1895. Jean Cesar Reboul, een jonge Franse apotheker, reisde door Istanbul op weg naar Trabzon, een stad in het noordoosten van Turkije, om zijn vader te bezoeken, die als ingenieur werkte om de snelweg te bouwen van Hopa naar Trabzon, Istanbul, met zijn unieke mix van ouderwetse mystiek en moderne handel, sprak meteen tot zijn verbeelding. De ondernemer in hem werd wakker en hij vond de perfecte plek, in Rue de Pera in Beyoglu, om een van de eerste apotheken van Turkije te openen, de Grande Pharmacie Parisenne of de Great Paris Pharmacy

PEUTEREY ROEPT OP TOT VERANDERING. MET EEN GEFLUISTER DAT LUIDER IS DAN EEN SCHREEUW, GEEN SLASH ‘N BURN NODIG.

De beweging komt voort uit de fundamentele erkenning dat modeontwerp een kwestie moet zijn van vorm na functie.

Wij zijn van mening dat kleding in de eerste plaats moet voldoen aan de volstrekt menselijke behoefte om zichzelf in de samenleving te vertegenwoordigen en tegelijkertijd iets nuttigs en functioneels te zijn, van dag tot dag.

De realiteit van het dagelijks leven is veel uitdagender dan welke fictie dan ook: het vereist de grootste inspanning om jezelf te zijn. Kleding moet volgen, zodat de persoon erdoor komt, niet de ontwerpen die hij of zij draagt. Daarna roepen we op tot een nieuw realisme: een model dat modeontwerp ten dienste stelt van klanten, niet andersom.

We kondigen kleding aan als functioneel, modulair en aanpasbaar als uniformen: voor mensen die denken, dromen, creëren. Uniform betekent niet uniformiteit. Integendeel, het betekent kleding op zijn meest bruikbare en democratische manier. Stukken die een doel dienen en de drager op de voorgrond plaatsen, want een uniform maakt de persoon belangrijker dan de kleding.

Peuterey voelt affiniteit met individuen die leven en geen interesse of tijd hebben voor exhibitionisme. Mensen die teruggeven aan de samenleving en banden, gezinnen, eenheden vormen. Mensen die gekleed moeten worden, niet gekostumeerd. We streven naar ontwerpen die soulvol en tijdloos zijn. Waarheid, eerlijkheid, doelgerichtheid: dat is de nieuwe luxe. Terwijl mode verdwijnt in de gevaarlijke landen van het vertellen van verhalen, zijn wij voorstanders van #realitytelling. Het verhaal is elke dag opnieuw aan onze klanten.

Sinds 1921 beschermt onze familie Canadezen tegen de kou – een meedogenloze zoektocht die in 2009 Moose Knuckles Canada oprichtte. Het merk is gebouwd vanuit de overtuiging dat we de slankste, sterkste en meest luxueuze sportkleding ter wereld kunnen maken. We verwerken Canadese knowhow, gruis en erfgoed in elke vezel, steek en rits. We staan ​​achter ons onberispelijke maatwerk, ethisch verantwoorde materialen en eersteklas hardware. In combinatie met bewezen prestaties en een uniek perspectief, is Moose Knuckles een uitzonderlijk bovenkledingmerk dat over de hele wereld verkrijgbaar is.
We zijn een gezin, een gemeenschap, een stam, en we dragen het op onze mouwen.

AVONTUUR, TRADITIE, CULTUUR, UITZONDERLIJKE, ACHTERGRONDEN EN EXTREME BEROEPEN

De Parajumpers Stories spreken over levens buiten het gewone, leefden in de verste uithoeken van de aarde waar krachtige natuurkrachten het dagelijks overleven tot een uitdaging maken.

We maken deel uit van en zijn geïnspireerd door leefstijlen onder nul. Om deze reden zijn we naar het noorden van de poolcirkel gereisd en op slechts 1.000 km van de Noordpool, naar een van de meest afgelegen plaatsen op aarde: de Svalbard-eilanden.

Om hier te wonen, moeten de inwoners het isolement, het gebrek aan comfort en de onzekerheid die het leven op de Noorse archipel met zich meebrengt, omarmen. Maar voor degenen die Svalbard hun thuis noemen, maken de griezelige schoonheid, ongelooflijke dieren in het wild en unieke karakters het leven aan de Icy Coast buitengewoon lonend.

De natuur, op haar meest extreme manier, is hier te zien, van de niet aflatende winterkou, de oneindige witte landschappen en de schokkende contrasten van de middernachtzon in de zomer en de poolnacht in de winter.